Kullanıcıların kişisel verilerini gizlemek konusunda giderek daha endişeli oldukları bir dünyada, Apple'ın Tim Cook'unun geçtiğimiz hafta Google ve Facebook'u pek de üstü kapalı-web tasarım antalya- olmayan bir şekilde suçlaması büyük bir olay-raf sistemleri- olmuştu. Google'ın yöneticisi Eric Schmidt ise, CNBC ile yaptığı söyleşide -askılık modelleri- Google'ın tüm platformunun "hayatımızı iyileştirmek" için tasarlandığını söyledi ve Apple'ın CEO'sundan gelen kişisel verilerin reklam için satıldığı sözlerini reddetti.
iPhone üreticisinin sözleri "reklamcılara satmak amaçlı e-posta içeriğiniz veya internette gezinme alışkanlıklarınıza bağlı bir profil kurmuyoruz. iPhone veya iCloud üzerinde depoladığınız verileri 'paraya çevirmeye' çalışmıyoruz. Ve e-postalarını ve mesajlarınızı okuyarak markete hakkınızda bilgi sızdırmıyoruz." şeklindeydi.
Schmidt ise Google'ın kullanıcı mahremiyetini korumak konusunda oldukça duyarlı olduğunu söyledi. Tim Cook'un konuşmasını okuduktan sonra ilk düşüncelerinin "gerçekten Google'ın nasıl çalıştığını anlamamış" olduğunu söyleyen Schmidt'ın cevabı, iki teknoloji devi arasında alışılmadık bir tartışmayı başlattı. Uzun bir süredir Gmail üzerinde hedefli reklamlar sunduklarını söyleyen Schmidt, başka bir şekilde bu verilerin hiçbir zaman kullanılmadığını söylüyor.
Teknoloji firmaları, kullanıcı verilerini paraya çevirmek isterken kullanıcıları kendilerinden uzaklaştırmamak ve güvende hissetmelerini sağlamak konusunda ince bir ip üzerinde yürümekteler. Schmidt, Google'ın e-posta, harita ve arama işlevlerinin "kullanıcı izni ile kişisel verileri kullanarak hayatınızı daha iyi bir hale getirmek" için geliştirildiğini söylüyor ve bütün bu özellikleri tek bir "tık" ile iptal edebildiğinizi hatırlatıyor.
Google uzun süredir kullanıcı verilerini reklam amaçlı toplamak konusunda şüpheli konumundaydı. Bu yılın başlarında ise arama devine öğrencileri hedefleyen bir reklam için e-posta servisini kullandığı iddiası ile bir dava açılmıştı.
(c)chip.com.tr
Yorum Gönder